גולש/ת יקר/ה, הדפדפן בו את/ה גולש/ת (internet explorer) אינו מעודכן ואינו נתמך יותר. אתר זה נבנה בהתאמה לתצוגה בדפדפנים מודרניים. למידע נוסף ולשדרוג הדפדפן, לחץ/י כאן 
השימוש בדפדפן מיושן עלול לפגוע בחוויית הגלישה ולחשוף את המשתמש בו לסיכוני אבטחה חמורים, ומומלץ לעדכן בהקדם האפשרי.

על רושם ראשוני, כסאות מנהלים ומה שביניהם

אנו מקבלים רושם ראשוני על אדם אחר בפרק זמן הנע בין מספר אלפיות השניה למספר דקות (לפי פרופ' משה בר נדרשות רק 39 אלפיות השניה כדי לקבוע דעה על משהו!). רושם זה ישפיע על כל המפגשים הנוספים שלנו עם אותו אדם וקשה לשנותו בהמשך לחיוב או לשלילה.
במאמר זה נציג בפניכם 5 עובדות על רושם ראשוני. כן, יהיו גם כסאות מנהלים בהמשך, אז שווה לקרוא עד סוף המאמר 😉

5 עובדות מעניינות על רושם ראשוני

1. "אין הזדמנות שנייה ליצור רושם ראשוני"
השפעתו של הרושם הראשוני שאנחנו יוצרים במפגש הינה מכריעה על המשכיותו של הקשר.
הסיבה שהרושם הראשוני כל כך משמעותי היא שבמפגש הראשון המידע שנקבל אודות האדם שמולנו מהווה 100% מכל המידע שיש לנו עליו, בעוד שבמפגשים הבאים הרושם שנקבל כבר יהיה מושפע ומוטה מהידע הקודם שיש לנו על אותו האדם.

2.  אפקט ההילה
הרושם הראשוני נתון להטיה הנקראת "אפקט ההילה", הגורמת לכך שאם אנחנו סבורים שהאדם שמולנו ניחן בתכונה מסויימת, אוטומטית "נצבע" מסביבו הילה הכוללת גם תכונות נוספות נלוות. למשל – אם הוא מצחיק הרי שנסיק מכך שהוא בהכרח גם חכם, חברותי ועוד.

3. לצערנו, מחקרים מראים שרושם שלילי הרבה יותר קשה לתיקון מרושם חיובי.

4. רושם ראשוני מושפע לא רק מהאדם שמולנו, אלא גם מהסיטואציה החברתית בה אנו נמצאים – אם אנחנו נמצאים בקבוצה הרי שהרושם הראשוני שנקבל יהיה מושפע גם מהרושם הקולקטיבי של הקבוצה, ולרוב יהיה חיובי יותר מאשר הרושם הראשוני שהינו מקבלים אם היינו לבד ומפעילים יותר חשיבה ביקורתית.
הבדל נוסף הוא שרושם ראשוני קולקטיבי של קבוצה נוטה להיות מקובע ויציב יותר מאשר רושם ראשוני אינדיבידואלי הנוטה להשתפר עם הזמן (למשל – רובנו נאהב יותר את הפרק האחרון של הסדרה מהפרק הראשון, אפילו אם שניהם יהיו באותה האיכות).

5. איך ניתן לשנות רושם ראשוני?
קבלו טיפ מפרופסור דן אריאלי – אם השארתם רושם ראשוני שלילי בפגישה הראשונה, יקל עליכם לשנותו אם תשנו לחלוטין את סוג ואופי הפגישה השניה. כך למשל אם בפגישה הראשונה נפגשתם לבד, במקום שקט, לארוחת ערב, יקל עליכם לשנות את הרושם הראשוני שיצרתם אם בפגישה השניה תדאגו לתפאורה שונה לחלוטין, למשל – פגישה עם עוד משתתפים לדרינק בפאב סואן. הסיבה לכך היא שהסביבה החדשה יוצרת ציפיות שונות, אשר פחות מושפעות מהרושם הראשוני שהשארנו בפגישה הקודמת.

ואיך כל זה קשור לכסאות מנהלים?

טוב ששאלתם 🙂
הרושם הראשוני נקבע לא רק על סמך התנהגות האדם שמולכם אלא גם על סמך המראה שלו והבחירות האופנתיות שלו.

בפגישה עם לקוח פוטנציאלי במשרדכם יש לכם רק הזדמנות אחת ליצור רושם ראשוני רצוי, ולשם כך עליכם להיעזר בכל הכלים שיש לכם, כולל גם כסאות משרדיים וכסא מנהלים שיתמכו ברושם שאתם רוצים להשאיר ויחזק אותו.

לפניכם מספר כסאות מנהלים והרושם הראשוני הנלווה אליהם:

כסא מנהלים עלית

כסא מנהלים עלית – כסא מתקדם בעל מראה מתוחכם ושלל מנגנונים פונקציונליים וארגונומיים המרשימים כבר ממבט ראשון. אם אתה יושב על כסא עלית הרי שאתה כנראה אדם משכיל ומודרני המעריך איכות לא מתפשרת יחד עם עיצוב מתקדם, מתוחכם אם כי לא מוקצן מדי. מתאים במיוחד לאנשי הייטק, אדריכלים, מעצבים וכל מי שיודע להעריך תחכום ואיכות.
מוטו: "עם הפנים קדימה!"
אישיות: סטיב ג'ובס

כסא מנהלים NEXT גבוה

כסא מנהלים מעור – NEXT גבוה – מראה חריג יחסית בישראל של כסא מנהלים מעור, בעל מראה מהודר וייחודי. משדר יוקרה וסולידיות, בעיצוב שמרני ונקי. אם אתה עורך דין או רואה חשבון ומעוניין ליצור רושם של המשכיות ויציבות לא תלויית טרנדים, זה הכסא בשבילך!
מוטו: "אפשר לסמוך עלי ואני פה כדי להישאר"
אישיות: סטנלי פישר

כסא מנהלים CLEVER

כסא מנהלים Clever – כסא המשדר פרקטיות ותכליתיות. כסא המיועד נטו לישיבה הכי נוחה האפשרית ולא מתאמץ להרשים. מתאים לאנשים המשדרים אווירת "דוגרי" ותכליתיות, לא מחפשים להרשים ולא מתחשבים באופנות משתנות. מתאים במיוחד למנהלים פרקטיים ונמרצים שבאים "לתת עבודה". אם אתה מנהל ייצור, מנכ"ל החלטי ופרקטי, או יזם הייטק שיושב שעות מרובות ליד מחשב – זה הכסא בשבילך.
מוטו: "עזוב אותי משטויות, אני באתי לתת עבודה".
אישיות: אילון מאסק

מוזמנים לעיין ולקבל רושם ראשוני (מקווים שחיובי!) גם מיתר כסאות המנהלים שלנו בדיוק בקישור הזה.

שלכם בכל עת,
צוות 2sit.

לחצו כאן כדי לקרוא על פסיכולוגיית הצבעים

לחצו כאן כדי לקרוא איך לעצב משרד קטן