גולש/ת יקר/ה, הדפדפן בו את/ה גולש/ת (internet explorer) אינו מעודכן ואינו נתמך יותר. אתר זה נבנה בהתאמה לתצוגה בדפדפנים מודרניים. למידע נוסף ולשדרוג הדפדפן, לחץ/י כאן 
השימוש בדפדפן מיושן עלול לפגוע בחוויית הגלישה ולחשוף את המשתמש בו לסיכוני אבטחה חמורים, ומומלץ לעדכן בהקדם האפשרי.

10 הדיברות לעיצוב משרד קטן

משרדים קטנים הולכים וצוברים פופולריות, הן בשל מחירי הנדל"ן הגבוהים, והן בשל המעבר לעבודה היברידית המשלבת עבודה בבית לצד עבודה במשרד.

עיצוב משרד קטן מצריך הרבה יצירתיות וחשיבה על מנת למקסם את השטח העומד לרשותנו, אולם באמצעות מספר כללי תכנון ועיצוב נכונים ניתן להפיק את המקסימום מחלל העבודה ולהפוך אותו למשרד פונקציונלי, מזמין ומעוצב היטב.

הנה כל מה שאתם צריכים לדעת.

עשרת הדיברות לעיצוב משרד קטן:

1. וודאו שגודל המשרד מתאים לצרכים שלכם

עוד לפני שניגשים לעיצוב המשרד – ראשית כל חשוב לוודא שגודל המשרד מתאים למספר העובדים, כאשר כדאי לקחת בחשבון גם אפשרות של הרחבת כוח האדם בטווח הקרוב.
מומלץ להקצות כ 16-14 מ"ר לעובד (הממוצע בצפון אמריקה), כאשר עיצוב אופן-ספייס יכול לצמצם את השטח הנדרש עד לכדי 9 מ"ר פר עובד.
בנוסף הגדירו את השירותים הבסיסיים שצריכים להיות במשרד. האם אתם זקוקים למטבחון? חדר ישיבות? אזור קבלה ללקוחות? לאחר מכן נסו לחשוב כיצד כל אלו משתלבים במרחב הקיים, והאם ניתן לנצל איזורים שונים במשרד ליותר משימוש אחד.

2. אל תעמיסו

אחד האתגרים הגדולים של עיצוב משרד קטן הוא יצירת מרחב עבודה נעים ולא צפוף מדי. הימנעו מריהוט מאסיבי התופס שטח רב ויוצר תחושת עומס, והעדיפו פרטי ריהוט קומפקטיים.
בחרו בקפידה את הרהיטים והדקורציה, וותרו על כל פריט שאין בו צורך. לדוגמה, לא בכל משרד נדרשת פינת המתנה התופסת שטח רב, לעיתים ניתן להסתפק בדלפק קבלה קומפקטי שיפנה את האורחים למקום המתאים במהירות וביעילות, ובמידת הצורך לשלב כורסת המתנה מעוצבת בעלת נוכחות.

3. מקסמו את ניצול השטח באמצעות אופן-ספייס

חלל עבודה שיתופי (אופן ספייס) מייצר סביבת עבודה גמישה ודינמית ומעודד שיח פורה וחשיבה יצירתית. מנגד, במשרדים רבים יש צורך במרחב המאפשר פרטיות ושקט. מומלץ לשלב בין חלל שיתופי לבין חללי עבודה תחומים, הזמינים לשימוש כלל העובדים לפי הצורך, וכך ליצור סביבת עבודה שבה קיימות פינות פרטיות ושקטות לצד מרחב של עבודה משותפת.

איך לעצב משרד קטן
שילוב של אזורי עבודה תחומים מאפשר לעובדים פרטיות ושקט לפי הצורך

4. העדיפו ריהוט מודולרי ורב תכליתי

כדי למקסם את השימוש השטח העומד לרשותכם, העדיפו פריטי ריהוט משרדי רב תכליתיים, למשל – שולחנות המשולבים ביחידות אחסון, שולחן ישיבות הניתן להפרדה לעמדות עבודה נפרדות ועוד.
בנוסף, העדיפו ריהוט מודולרי הניתן להזזה בקלות ומאפשר תנועה. לדוגמה – במקום שולחן המחייב קיבוע ברצפה, העדיפו שולחן קל משקל ובמידת הצורך, אף שולחן עם גלגלים (הניתנים לקיבוע).
מחיצות מודולריות, הניתנות להזזה בקלות, יאפשרו חלוקה של המשרד ותחימת חללי עבודה בהתאם לצרכים המשתנים.

5. וודאו שיש מספיק מרחב פתוח

הימנעו מחסימת דרכי מעבר ויצירת צווארי בקבוק. במקום זאת, סדרו את הריהוט המשרדי באופן המאפשר תנועה קלה בכל החלל, וכך תגרמו למשרד להרגיש גדול ופתוח יותר.
נצלו את המרחב האנכי על ידי התקנת מדפים וארונות גבוהים, ובכך תפנו שטח רצפה יקר.

6. שימו לב לתאורה במשרד

זרימת האור בחלל משפיעה באופן משמעותי על המראה של המרחב ואפילו על מצב הרוח של העובדים ושל האורחים שלכם. במידה ואתם מעצבי משרד קטן, חשוב שבעתיים להקפיד על תאורה נאותה, ה"מאירה" את המשרד ומשווה לו מראה נרחב יותר.

במידת האפשר כדאי למקסם את התאורה הטבעית ולתכנן את המרחב כך שהאור יוכל לזרום בחופשיות מהחלונות לסביבת העבודה, למשל באמצעות מחיצות נמוכות או שקופות. עם זאת, לצערנו לא בכל משרד ישנם חלונות המספקים תאורה מספקת, וחלק מיום העבודה מתקיים גם בשעות החשיכה. על כן, תכננו היטב את מיקום גופי התאורה ובחרו נורות מתאימות המספקות תאורה נאותה שאינה מעייפת את העין.

7. הקפידו על אחידות בבחירת פריטי הריהוט

כדי להימנע מעומס וויזואלי ולשמור על שפה עיצובית ברורה במשרד, מומלץ לרכוש פריטי ריהוט תואמים, לדוגמה – לבחור באותו דגם של כסא מחשב מעוצב, או בכסאות משרדיים מאותה קולקציה, לכל עובדי המשרד.

עם זאת החלטה עיצובית זו אינה צריכה לבוא על חשבון הנוחות, במיוחד בכל הנוגע לפריטים כגון כסאות מחשב המשמשים את העובדים לאורך שעות ארוכות.

8. השתמשו במראות

מראות יכולות לגרום לחלל קטן להרגיש גדול יותר על ידי החזרת אור ויצירת אשליה של מרחב נוסף. הציבו מראה גדולה על קיר אחד, או שלבו מספר מראות קטנות יותר ברחבי המשרד.

9. השתמשו בשטיחים כדי להגדיר אזורים שונים

ניתן להשתמש בשטיחים כדי להגדיר אזורים שונים בתוך המשרד, כגון פינת ישיבה, או סביבת עבודה. כך ניתן ליצור תחושת הפרדה ולגרום לחלל להרגיש גדול יותר.

10. שלבו פתרונות אחסון חכמים

אחד האתגרים הגדולים ביותר בעיצוב משרד קטן הוא למצוא מספיק מקום אחסון. זו הסיבה שחשוב לשלב פתרונות אחסון יעילים וחוסכי מקום בעיצוב שלך. האפשרויות כוללות מדפים צמודי קיר, מגירות מתחת לשולחן וארונות תיוק ניידים.

דגשים לעיצוב משרד קטן
גוונים בהירים, תאורה טבעית, מחיצות נמוכות ופתרונות אחסון חכמים – כל אלו משווים למשרד מראה מרווח יותר.


עיצוב משרד קטן – לסיכום

על ידי יישום אסטרטגיות העיצוב שפירטנו במאמר זה, ניתן ליצור משרד קטן שמרגיש פתוח, מואר ומרווח. זכרו שהמפתח הוא ליצור תחושת זרימה, למקסם את האור הטבעי ולנצל את החלל האנכי. עם הגישה הנכונה, אפילו המשרד הקטן ביותר יכול להפוך לחלל פונקציונלי ומושך מבחינה ויזואלית המעודד פרודוקטיביות ויצירתיות.


עיצוב אופן ספייס: כך תעשו זאת נכון – 8 דגשים לעיצוב חללי עבודה משותפים

לחצו כאן כדי לקרוא איך לעצב משרד המעודד את היצירתיות של העובדים