גולש/ת יקר/ה, הדפדפן בו את/ה גולש/ת (internet explorer) אינו מעודכן ואינו נתמך יותר. אתר זה נבנה בהתאמה לתצוגה בדפדפנים מודרניים. למידע נוסף ולשדרוג הדפדפן, לחץ/י כאן 
השימוש בדפדפן מיושן עלול לפגוע בחוויית הגלישה ולחשוף את המשתמש בו לסיכוני אבטחה חמורים, ומומלץ לעדכן בהקדם האפשרי.

עיצוב חדר ילדים שיתאים לשינה ולימודים

המקום החמים והנעים ביותר לילדים שלנו במרחב הביתי הוא ללא ספק חדר השינה. שם הם ישנים, ולרוב – שם הם גם משחקים ועושים את שיעורי הבית. לכן, ריהוט לחדרי ילדים צריך לענות על כמה צרכים המחולקים לשניים עיקריים: פרקטיים מול כאלו הגורמים הנאה ונוחות. איך נשלב בין השניים בחדר הילדים? הנה כמה טיפים.

ראשית: מה צריך להיות בחדר?
לפני שאנו פונים לעיצוב ובחירה של ריהוט לחדרי ילדים, ננסה לענות על השאלה ממה מורכב הריהוט בחדר. אם החדר משמש, כאמור, לשינה, למשחקים וללימודים, אזי ששלושת הפרמטרים הללו צריכים להופיע בו: מיטה, פינת לימודים הכוללת כסא תלמיד ושולחן נוח, פינת משחקים עם שטיח, ספרים ועוד וכמובן ארון בגדים. את הרהיטים ניתן לקנות יחד ואז לבחור בריהוט זהה שיצור תחושה הרמונית בחדר, או שניתן לקנות פריטים המשלימים זה את זה מבחינה עיצובית, סגנונית וגם מבחינת הצבעים. שימו לב שלכל גיל מתאים הריהוט המיוחד לו. כך למשל לא כדאי לבחור בשולחן מחשב נמוך מדי או כסא תלמיד שלא ניתן לכוונון ושינוי – אתם לא רוצים להחליף רהיטים בכל פרק זמן קצר.

חלקו את המרחב בחדר בצורה הגיונית
בטרם תבצעו את הקניה, נסו לחלק את החלל בדמיונכם ולהחליט היכן יוצב כל רהיט. הקצו מספיק מקום למיטה ולארון הבגדים בהתאם לצרכי הילד, וגם די מקום לשולחן הלימודים, כסא תלמיד ופינת המשחקים והפנאי. אתם לא רוצים להגיע למצב בו החדר יהיה צפוף מדי ולא ישרת את הצרכים של הילדים בצורה נעימה ואידיאלית. במידה והחדר קטן מדי, שקלו להוציא חלק מהאלמנטים שבו לאיזורים אחרים בבית – למשל, פינת המשחקים לא חייבת להיות בתוך החדר.
אם בחדר הילדים לא ישן ילד אחד אלא יותר, נסו לתת תחושת אינטימיות לכל אחד מהילדים הישנים בחדר לפי צרכיו. למשל, אם בחדר משתמשים ילד בגיל הגן ולו המון בובות, לצד ילד בגילאי היסודי ששיעורי הבית שלו חייבים להיעשות לצד מחשב וכסא נוחים – נסו לתת ביטוי לכל אחד מהצרכים הללו בחדר, כך שאף צד לא יחוש מקופח.

צרו הפרדה בין הפינות השונות
בהמשך ישיר לסידור החדר, נסו ליצור הפרדה כמה שיותר ברורה בין הרהיטים השונים בחדר הילדים. ריהוט לחדרי ילדים חייב לעבוד בהרמוניה מחד, אך לתת תחושה ברורה מאידך של הצורך המסוים באותו הרגע אל מול הפריט בחדר. במילים אחרות, נסו להפריד בין פינת המשחקים לבין איזור הלימודים בחדר, כדי ליצור מרחב ברור בו הלימודים הם העיקר כעת והילד לא יתפתה לשחק בזמן הזה, ולהיפך – אם כעת היא שעת ה"פלאז'ר" של הילדים – הם לא צריכים להיתקל בספרי הלימוד שלהם ובשיעורי הבית. כמובן שלשם כך נדרשת יצירתיות והפרדה שתיראה טבעית ולא מלאכותית, וכמובן, גם חדר גדול מספיק.
שילוב של הבנת הצרכים, יצירתיות וסדר פנימי יובילו לחדר ילדים נוח במיוחד שישמש לשינה, לכיף והנאה, וללימודים.