גולש/ת יקר/ה, הדפדפן בו את/ה גולש/ת (internet explorer) אינו מעודכן ואינו נתמך יותר. אתר זה נבנה בהתאמה לתצוגה בדפדפנים מודרניים. למידע נוסף ולשדרוג הדפדפן, לחץ/י כאן 
השימוש בדפדפן מיושן עלול לפגוע בחוויית הגלישה ולחשוף את המשתמש בו לסיכוני אבטחה חמורים, ומומלץ לעדכן בהקדם האפשרי.

מגמות עיצוב משרדים לשנת 2022

תחום עיצוב המשרדים הולך ותופס מקום חשיבות, ככל שההבנה על השפעת סביבת העבודה על רווחת ותפקוד העובדים גדלה. במקביל גם שוק העבודה נהיה תחרותי יותר, ושימור עובדים הינו נושא מרכזי בתחומים רבים במשק.

כפי שמסתמן, אחד האתגרים המשמעותיים של המעסיקים ב-2022 יהיה לפתות את העובדים חזרה למשרד, לאחר שהתרגלו לנוחות שבעבודה מהבית. במקביל, משרדים רבים יעברו למודל היברידי שבו העובדים יעבדו מהבית חלק מהשבוע ומהמשרד ביתרת ימי השבוע.

מהן מגמות עיצוב המשרדים הצפויות לשנת 2022 וכיצד הן פותרות אתגרים אלו? המשיכו לקרוא כדי ללמוד עוד.

משרד היברידי

הקונספט ההיברידי מצריך חשיבה חדשה בתחום עיצוב המשרד – כיצד מצד אחד להעניק לעובדים אווירה ביתית ונעימה, ומצד שני למקסם את חללי העבודה, כך שיתאימו לעבודה היברידית שבה רק חלק מהצוות נמצא בכל רגע נתון במשרד, והעובדים חולקים את אותן עמדות העבודה בשיטת "הכסא החם".

כמו מודל העבודה ההיברידי, המשלב עבודה מהבית ובמקום העבודה, גם המשרד ההיברידי צריך להיות גמיש ופתוח לשינויים.

אם בעבר לכל עובד היתה עמדת עבודה משלו, כיום במודל העבודה הגמיש הולך ונעשה נפוץ יותר מודל ה – "Plug and play", בו אין עמדות עבודה קבועות – כל עובד מגיע עם המחשב הנייד שלו ומתחבר בחלל העבודה שמתאים לו לעבוד בו באותו רגע.
היתרונות ברורים: מבחינת המעביד – חיסכון בשטח, ובהתאם בעלויות שכירות המשרד, ומבחינת העובדים- גמישות גדולה יותר לגוון ולשנות את סביבת עבודתם.

מאחר וחלק גדול מהעבודה במודל ההיברידי מתבצעת מהבית, המשרד בא לאפשר לעובדים להנות מהקשר החברתי, שיתוף הפעולה והתקשורת הישירה, שמאפשרים החללים המשותפים.
בשל כך המשרד ההיברידי משלב, לצד עמדות עבודה אישיות, גם חללי עבודה משותפים באווירה שונה כגון: סלונים, חללי מנוחה, איזורי מפגש ומנוחה לא פורמליים, פינות המתנה מרפסות מרוהטות, קפיטריה ועוד.

ריהוט משרדי מודולרי מאפשר לשנות בקלות מיקום ותצורה לפי הצורך, ושימוש במחיצות משרדיות ניידות מאפשר פרטיות, כמו גם תחימת חללי עבודה לפי הצורך העכשווי.

דגש נוסף שחשוב לתת עליו את הדעת המשרד ההיברידי הוא נושא הכסאות המשרדיים. מאחר ובמודל זה כסא העבודה צריך לשמש יותר מאדם אחד, חשוב לבחור בכסא מחשב אורטופדי נוח ופשוט לתפעול, אך יחד עם זאת בעל מגוון אפשרויות כיוונון רחבות ככל האפשר.
כך כל עובד יוכל בקלות להתאים את הכסא המשרדי בהתאם להעדפותיו האישיות ולהרגיש בנוח.

משרד היברידי

פינות ישיבה מזמינות והרבה ירוק בעיניים

משרד ביתי

המעבר לחללי עבודה פחות רשמיים ויותר נוחים נמשכת מזה מספר שנים, אך כמובן התעצמה וצברה תאוצה גדולה אף יותר בשל מגפת הקורונה, אשר הרגילה את העובדים לעבוד בסביבת עבודה ביתית ונעימה.

לכן בשנת 2022 טרנד המשרד הביתי יתעצם אף יותר, ונראה יותר ויותר שילובים של ריהוט ופריטים משלימים אשר היו מזוהים עד כה בעיקר עם הריהוט הביתי ופחות עם המשרדי, כדוגמת: ספות ומערכות ישיבה מודולריות, כורסאות למשרד וריהוט גן. את האווירה הביתית ישלימו שטיחים, וילונות, כריות, תאורה חמימה וטבעית, עציצים, ספריות ועוד פריטים קטנים שנותנים הרגשה של בית.

גם הצבעוניות השנה במשרדים תהיה רכה וחמימה יותר, מרובה בצבעים ניטרליים כגון אוף-וויט ובז', המהווים רקע לגוונים וחומרים טבעיים כגון: ירוק זית, עץ טבעי, וגוונים טבעיים ומעושנים היוצרים מראה הרמוני ושקט.

עוד על פסיכולוגיית הצבעים ניתן לקרוא פה.

משרד ביתי

פחות פורמלי, יותר מזמין

משרד ירוק

משבר האקלים לא פוסח אף על תחום, וכך גם בעיצוב המשרדים. בשנת 2022 ניתן יותר דגש על עיצוב ביופילי של המשרד הכולל שימוש בחומרים טבעיים וממוחזרים, שילוב צמחיה מרובה, תאורה טבעית והרבה כבוד למשאבי הטבע.

כבר כתבנו רבות על התועלות של המשרד הירוק לבריאות העובדים, למידת שביעות רצונם ממקום העבודה ולהגברת הנינוחות ושיתוף הפעולה ביניהם.

בשנת 2022 מגמה זו תמשיך להתחזק, כאשר הפעם מעבר לשילוב צמחיה, חומרי גלם ותאורה טבעית, יושם דגש נוסף גם על אחריות אקולוגית. השימוש בחומרים ממוחזרים ילך ויגדל, ביותר ויותר משרדים הכוסות החד פעמיות יפנו את מקומן לכוסות רב פעמיות מעוצבות, פחים נפרדים להפרדת פסולת, ואפילו מיכלי איסוף פסולת אלקטרונית ובטריות, כבר לא יהיה מחזות נדירים בסביבה המשרדית.

שנת 2022 היא הזמן להתרחק משורות של עמדות עבודה תחת אור פלורוסנטי, ולעבור למשרד ירוק המותאם לצרכיו הביופיליים (אהבת הטבע) של האדם, באשר הוא.

משרד ירוק

מה שיותר ירוק יותר טוב

משרד שקט

גם כאשר המשרד מתוכנן כ – Open Space, עדיין יש הרבה מה לעשות כדי להבטיח את השקט הנדרש כדי להתרכז בעבודה, או בעת שיחות טלפון/ זום.

לשם כך חשוב להקפיד על אקוסטיקה מקסימלית בשטחים הפתוחים, למשל על ידי שימוש במחיצות אקוסטיות בין עמדות העבודה, וכן שילוב של טקסטיל, כגון: וילונות, שטיחים, וחיפויי קיר אקוסטיים. אפילו עציצים וקירות ירוקים יכולים לתרום לאקוסטיקה של המשרד.
בנוסף מומלץ להקצות חלק משטח המשרד עבור "עמדות שקטות" הפתוחות לשימוש כלל העובדים לפי הצורך. את העמדות השקטות ניתן לתחום באמצעות מחיצות שקופות, כך שהקשר הויזואלי עם החלל המרכזי ותחושת המרחב יישמרו.

עיצוב משרדים - מחיצות שקופות

מחיצות שקופות מאפשרות חללים שקטים מבלי לאבד קשר סביבת המשרד

משרד בריא

משרד בריא הינו צו השעה ויכול להפוך את המשרד שלך לבטוח יותר לעובדים מפני הדבקה בוירוסים ומחוללים מחלות אחרים.

אוורור מתאים יסייע בהפחתת התפשטות מחוללי מחלות באוויר – בין אם על ידי חלון פתוח, וונטות (מהדגמים השקטים!), או שאיבת אוויר נקי מהחוץ אל מערכת המיזוג הפנימית של המשרד.

קיימים מספר צעדים נוספים שניתן לעשות, כדי לצמצם את המגע של העובדים עם משטחים מרכזיים הנמצאים בשימוש מרובה על ידי כלל העובדים:

  • החלפת דלתות לדלתות אוטומטיות נפתחות ללא מגע יד אדם
  • החלפת מתגים לחיישנים ללא מגע
  • רכישת מתקני סניטציה ללא מגע לחדרי השירותים
  • העמדת עמדות אלכוג'ל זמינות בחללים המרכזיים של המשרד
  • ועוד.

בנוסף, ובמיוחד במשרדים בהם העובדים חולקים עמדות, כדאי לשקול רכישת ריהוט אנטי-בקטריאלי, המספק הגנה ממחוללי מחלות שונים המתפשטים באמצעות מגע עם משטחים.

במקביל חשוב לשמור ולפתח תשתיות לעבודה מרחוק, אין לדעת מתי שוב נזדקק להם.

לסיכום

בשנת 2022 המשרדים שלנו יהיו מקיימים וירוקים יותר, ישדרו תחושה ביתית ויהיו נוחים וגמישים בהתאם לצרכי מודל העבודה ההיברידי.

אנו בחברת 2sit מקפידים להתעדכן בטרנדים העכשוויים ביותר בתחום הריהוט המשרדי, ומעמידים לרשותכם מגוון רחב של פתרונות ישיבה מתקדמים וריהוט אנטי-בקטריאלי.
מוזמנים ליצור אתנו קשר בטלפון 03-6138844, או לבקר באולם התצוגה הענק שלנו בכתובת ששת הימים 10 בני ברק (מול קניון איילון, רמת גן).