גולש/ת יקר/ה, הדפדפן בו את/ה גולש/ת (internet explorer) אינו מעודכן ואינו נתמך יותר. אתר זה נבנה בהתאמה לתצוגה בדפדפנים מודרניים. למידע נוסף ולשדרוג הדפדפן, לחץ/י כאן 
השימוש בדפדפן מיושן עלול לפגוע בחוויית הגלישה ולחשוף את המשתמש בו לסיכוני אבטחה חמורים, ומומלץ לעדכן בהקדם האפשרי.

מגמות עיצוב משרדים ל-2020

אם פעם משרדים היו מעוצבים כלאחר יד וללא מחשבה רבה, הרי שכיום, עם ההבנה ההולכת וגוברת לחשיבות סביבת העבודה על מצב הרוח, הבריאות והתפוקה של העובדים, יותר ויותר מעסיקים משקיעים חשיבה ומאמצים רבים בתכנון נכון של סביבת העבודה בעסק שלהם.

קיימות מספר דרכים להשיג חלל עבודה נעים, בריא ויעיל, ובמאמר הבא נציג כמה מהמגמות המרכזיות בנושא.

תאורה טבעית

לאור יש תפקיד משמעותי בחיים שלנו. האור הטבעי מסייע להסדיר את השעון הביולוגי ואורה של השמש אף מעודד אווירה אנרגטית וחיונית יותר. עם זאת, לעיתים קרובות אנו נאלצים לעבוד תחת תאורה מלאכותית, או הבהוב נורות הפלורסנט, וכך אין זה פלא שעובדים רבים כל כך חשים לעיתים תחושת דיכאון או מצב רוח ירוד. תחושות אלו עלולות ליצור סביבת עבודה לא נעימה ופרודוקטיבית, ועל כן מעסיקים רבים מאמצים היום את אחת המגמות הבולטות בתחום עיצוב המשרדים – שימוש בתאורה טבעית בעת תכנון המשרד.

לא בכל משרד תהיה הזדמנות שכזאת, מאחר שעסקים רבים ממוקמים בבניינים סגורים ללא גישה מספקת לחלונות חיצוניים. עם זאת, גם במקומות מסוג זה ניתן להיעזר בפתרונות משלימים, כגון יצירת פינת מנוחה עם כסאות המתנה מזמינים באזור ציבורי פתוח, למשל מרפסת או גג. כך לעובדים תהיה אפשרות להתאוורר וליהנות מאור טבעי ומאוויר צח, והם יוכלו לחזור למשרד רעננים הרבה יותר. לצד זה, במשרדים רבים משלבים צמחייה ירוקה המסייעת לטהר את האוויר וליצור סביבה בריאה יותר לעובדים.

שילוב תאורה טבעית, עציצים ופינות ישיבה ייעודיות לשיחה ערה בגובה העיניים

עיצוב דינמי ומשתנה

לכל אחד דרך משלו להתמודד עם שינוי, ורבים מאתנו משתדלים להימנע ממנו ככל האפשר. ואכן, אין ספק כי השגרה היא במובנים רבים קלה יותר; אנחנו יודעים למה לצפות, מכירים את המקום הקבוע שיש לכל חפץ וחפץ ומרגישים בנוח בסביבת העבודה שלנו. אך יש לשגרה גם חסרונות, ולפעמים דווקא השינוי והתנועה יכולים להיות חיוביים ולעודד חשיבה יצירתית יותר. 

במקרים רבים המצב במשרד משתנה – אנשים חדשים מגיעים, אחרים עוזבים, מטלות העבודה מתעדכנות והצרכים של העובדים גם הם מתחלפים. בסיטואציה כזאת, מעבר למשרד מודולרי, עם ריהוט משרדי מתאים המאפשר שינוי מהיר לפי הצרכים, יכול להתברר כהחלטה חיובית שתעודד חשיבה יצירתית "מחוץ לקופסה", ותשפר את יחסי העבודה והתפוקה של העובדים. 

לדוגמה, גם אם בדרך כלל נעדיף לעבוד לבד, ייתכן כי עבור משימות מסוימות יהיה אפקטיבי הרבה יותר לעבוד ביחד, וכך להציב את השולחנות המשרדיים זה מול זה או זה לצד לזה. לכן, במקומות עבודה רבים נעזרים בפתרונות ריהוט משרדי מודולרי, לדוגמא – שולחנות משרדיים מודולריים, הניתנים לתזוזה בקלות ומאפשרים גמישות מרבית בהתאמת המשרד לצרכי העובדים בכל רגע נתון.

כסאות מחשב אורטופדיים, או כסאות מנהלים אורטופדיים בעלי אפשרויות כוונון ארגונומיות, יאפשרו לכל אחד מהעובדים להתאים את כל אחד מהכסאות בצורה טובה יותר למבנה גופו, כך שלא תתחייב ישיבה על כסא משרדי קבוע בעמדת עבודה קבועה.

עמדות עבודה מודולריות הניתנות לשינוי בקלות

תקשורת ואזורים ציבוריים

אחד מהדברים המרכזיים המייחדים אותנו כבני אדם הוא השפה המורכבת שיצרנו, אולם בשוק העבודה כפי שהוא היום, עיקר התקשורת מבוצעת באמצעות תיבת המייל, ולפעמים אפילו איננו יודעים כלל מיהו האדם העונה לנו מהצד השני. שפה כתובה, עשירה ככל שתהיה, לא תמיד יכולה להחליף את התקשורת המיידית, המילולית והלא מילולית, שבמפגש פנים-מול-פנים. שפה כתובה אינה "מעבירה" בהכרח את טון הדיבור של הכותב, ובהחלט לא ניתן לשמוע דרכה את החיוך של העמית לעבודה. לכן, במקרים רבים עלולים להיווצר קצרים בתקשורת, או אי-הבנות, היכולות לפגוע בשגרת העבודה התקינה.

דבר נוסף שנמנע בתקשורת כתובה, או לפחות פוחת משמעותית, הוא סיעור מוחות אשר מתנהל לרוב תוך כדי שיחה ערה והחלפה מהירה ואינטואיטיבית של רעיונות. 

כדי להתמודד עם מצב זה, מקומות עבודה רבים מתכננים את מרחב העבודה כך שיאפשר קשר עין ותקשורת בלתי אמצעית. במקום לסגור כל עובד ב"קוביה" משלו, ניתן למשל להציב שולחנות משרדיים בצורה שתעודד תקשורת והחלפה פורה של רעיונות. אפשרות מומלצת נוספת היא לבנות במשרד מרחב ציבורי נינוח שבו העובדים יוכלו להיפגש בהפסקות השונות, לשוחח ולהכיר זה את זה יותר טוב. המפגש היום-יומי הזה יסייע לשפר את התקשורת הבין-אישית, את החוסן הארגוני של העסק ויקדם את תהליכי העבודה ושיתוף הפעולה במשרד.

אנשי השירות שלנו ישמחו לסייע לכם לתכנן וליצור את סביבת העבודה הנכונה, הנעימה והאפקטיבית ביותר עבור העסק שלכם. מוזמנים ליצור עמנו קשר בטלפון: 03-6138844 או באמצעות טופס הפניה.