גולש/ת יקר/ה, הדפדפן בו את/ה גולש/ת (internet explorer) אינו מעודכן ואינו נתמך יותר. אתר זה נבנה בהתאמה לתצוגה בדפדפנים מודרניים. למידע נוסף ולשדרוג הדפדפן, לחץ/י כאן 
השימוש בדפדפן מיושן עלול לפגוע בחוויית הגלישה ולחשוף את המשתמש בו לסיכוני אבטחה חמורים, ומומלץ לעדכן בהקדם האפשרי.

כל כמה זמן צריך להחליף כסא משרדי?

אתם נעים באי נוחות בכסא המשרד שלכם ותוהים כמה זמן עבר מאז שרכשתם אותו – שנה? חמש שנים? אולי עשר? אם אתם לא זוכרים בדיוק, יכול להיות שהכסא שירת אתכם היטב והגיע הזמן להמשיך הלאה.
הנה התשובות והטיפים שיעזרו לכם להבין מתי צריך להחליף את הכסא המשרדי, וכיצד להאריך את החיים של הכסא החדש.

איך יודעים שהגיע הזמן להחליף כסא משרדי?

גם אם רכשתם כסא משרדי מהאיכות הטובה ביותר והקפדתם על תחזוקה ראויה, עדיין יגיע הרגע שבו יהיה צורך להחליף אותו.

הנה כמה סימנים מרכזיים שיעזרו לכם להבין מתי כדאי לשקול רכישה של כסא משרדי חדש:

  • סדקים ופגיעות בשלדת הכסא: כל חומר מתבלה במשך הזמן. בהתחלה אולי תבחינו רק בקילוף קל בצבע השלדה או בסדקים דקים. אך ככל שהללו מתרבים הכסא מאבד מחוזקו ויופיו, ומתקרב הרגע שבו יהיה צריך להחליף אותו. יהיו אולי דברים שתוכלו לתקן, למשל לצבוע את המקום שהתקלף, ואם הסדק קטן ואינו פוגע בבטיחות ניתן בהחלט להמתין, אך כדאי לשים לב למצב הכסא ולשקול החלפה כאשר קיים חשש בטיחותי.
  • קרעים בריפוד: מלבד מצב השלדה, חשוב לשים לב גם לריפוד. אם מדובר בכסא מנהלים מעור אמיתי ייתכן שניתן לתקן את הריפוד, במיוחד אם הכסא עדיין בטיחותי ונוח לשימוש. לעומת זאת, במרבית סוגי הריפוד האחרים, או כאשר יש קרעים משמעותיים שהתיקון שלהם יהיה יקר, רוב הסיכויים שיהיה משתלם יותר לרכוש כסא חדש.
  • מצב משענת הגב: משענת הגב נועדה לתמוך בנו בעת השימוש בכסא. אם כבר לא ניתן לכוונן אותה, או אם היא נשארת בזווית לא נוחה, כנראה שהגיע הזמן ללכת אל חנות כסאות משרדיים ולהתחדש בכסא חדש. מלבד זאת, כסאות מחשב אורטופדיים מסויימים כוללים משענת גב העשויה רשת, ואם רשת זאת פגומה יהיה קשה מאוד לתקן אותה, וכנראה שיהיה צורך להחליף את הכסא.
  • מנגנונים תקולים: כסא משרדי אורטופדי איכותי כולל מנגנונים ארגונומיים המאפשרים להתאים אותו באופן אישי לצרכים של כל אחד ואחת – למשל, מנגנון נדנוד, מנגנונים לכוונון משענות הגב והידיים, תמיכה לומברית מתכווננת, ועוד. כאשר מנגנון אחד או יותר מתקלקל כדאי בהחלט לשקול את החלפת הכסא.

הסימנים שפירטנו יכולים לעזור לכם לקבל תמונה על מצבו של הכסא, אבל בשורה התחתונה כדי לדעת אם עליכם להחליף את הכסא, נסו לשאול את עצמכם שאלה מרכזית אחת: האם הכסא נוח?

אם הכסא מספק לכם את התמיכה הנחוצה לאורך כל שעות העבודה – מצוין! אם לעומת זאת אתם רק מחכים לרגע שבו תוכלו לקום מהכסא, כנראה שהגיע הזמן להתחדש.

חומרי הגלם ואיכות הכסא

בחירת כסאות משרדיים איננה מדע מדויק, ולכל כסא אורך חיים משלו. אך גם אם אין באפשרותינו לדעת כל כמה זמן בדיוק צריך להחליף כסא, ברור כי האיכות שלו תשפיע משמעותית על תפקודו ועל משך הזמן שבו תוכלו להשתמש בו.

איכותו של הכסא נמדדת בעיקר באמצעות שני פרמטרים מרכזיים:

  • חומרי הגלם: קל מאוד לזהות חומרי גלם שאינם איכותיים. פלסטיק זול שלעיתים נראים עליו סימני שחיקה מייד לאחר הרכישה, או ריפוד שאינו שומר על צורתו. כסאות משרדיים העשויים מחומרים אלו ישרדו לזמן מוגבל יחסית וסביר להניח שגם בזמן השימוש בהם לא יספקו חוויה נוחה ותומכת.
  • איכות ההרכבה: כסא משרדי איכותי חייב להיות עשוי מחומרי גלם איכותיים, אך לצד זאת חשוב מאוד להתייחס גם לאיכות ההרכבה שלו. חברת ריהוט איכותית תקפיד על תקינות פס הייצור, תבסס תהליכי בקרת איכות קפדניים ותעמוד בתקנים מחמירים כגון ANSI BIFMACATAS ,ISO9001 ו ISO14001.
    עוד על מדיניות האיכות של 2sit ניתן לקרוא פה

בשורה תחתונה – ככל שהושקעו מאמץ ומחשבה רבים יותר בתכנון וייצור הכסא, ונבחרו חומרי גלם איכותיים, כך גדלה הסבירות שהכסא ילווה אתכם לאורך זמן רב יותר ולא פחות חשוב מכך, יתמוך יותר בגוף ויהיה נוח יותר לשימוש.

אופן השימוש

איכות הכסא היא גורם משמעותי בקביעת אורך החיים שלו, אך גם לאופן השימוש בכסא יש השפעה רבה על כך.

אם אתם רוצים לשמור על הכסא המשרדי לאורך זמן, חשוב לשים לב לנקודות הבאות:

  • סביבת השימוש: רמת התחזוקה של המשרד יכולה להשפיע גם על הכסאות שבו. אם הכסא נמצא בסביבה נקייה הוא יתלכלך פחות וישתמר טוב יותר לאורך זמן. לעומת זאת, כסא שנמצא במחסן לוגיסטי, או במוסך, שבהם ישנו לכלוך רב ואבק המצטברים על הריפוד ועל המנגנונים של הכסא, יתבלה בקצב מהיר יותר.
  • תחזוקה: לא רק תחזוקת המשרד חשובה. גם הטיפול בכסא, ניקוי הריפוד והגלגלים והטיפול בתקלות קלות יסייעו לשמור עליו לאורך זמן.
  • שעות השימוש: ככל שתשתמשו יותר בכסא, כך מטבע הדברים הוא יתבלה מהר יותר. לכן אם אתם יודעים שהכסא נועד לשימוש מאסיבי (למשל, כסא מחשב בחברת היי טק), רכשו מראש כסא מחשב מומלץ באיכות גבוהה.
  • שימוש במנגנונים ארגונומיים: כדי לשמור על תקינות המנגנונים הארגונומיים לאורך זמן חשוב להכיר את מגבלות השימוש בהם, ולהימנע משימוש אגרסיבי מדי (למשל – נידנוד חזק מדי של כסא עם מנגנון נדנוד אסינכרוני). שימוש לא נכון בכסא עלול להוביל לקיצור חיי השימוש שלו.

לסיכום

כסא משרדי ישן ובלוי לא מהווה רק בעיה אסתטית, אלא יכול אף להוביל לבעיות אורטופדיות שונות, ולכן חשוב להחליף אותו ללא שיהוי מיותר.

בקניית כסא משרדי חדש יש בפניכם שתי אפשרויות – לרכוש כסא זול אשר תצטרכו בסבירות גבוהה להחליף אותו כל שנה-שנתיים, או כסא משרדי איכותי ויקר יותר, אשר ישרת אתכם נאמנה לאורך שנים רבות.
אנחנו, מטבע הדברים, בעד האפשרות השניה.