גולש/ת יקר/ה, הדפדפן בו את/ה גולש/ת (internet explorer) אינו מעודכן ואינו נתמך יותר. אתר זה נבנה בהתאמה לתצוגה בדפדפנים מודרניים. למידע נוסף ולשדרוג הדפדפן, לחץ/י כאן 
השימוש בדפדפן מיושן עלול לפגוע בחוויית הגלישה ולחשוף את המשתמש בו לסיכוני אבטחה חמורים, ומומלץ לעדכן בהקדם האפשרי.

הקשר בין כאבי גב תחתון לכסא מחשב ארגונומי

ברשימת הכאבים הנפוצים ביותר בעולם נדמה שכאבי גב התחתון תופסים מקום של כבוד – מי מאיתנו לא חווה, לפחות פעם אחת בחייו את התחושה הלא נעימה של כאב חד המפלח את החלק התחתון של גבו אחרי מאמץ גופני ניכר, או לחלופין אחרי ישיבה ממושכת? ישנם גם כאלו הסובלים מכאבי גב תחתון לא רק מדי פעם לפעם אלא באופן קבוע ומתמשך, כזה הפוגע באיכות חייהם ועלול אף להשבית אותם לזמן ארוך. אם גם אתם סובלים מהבעיה הבריאותית הבלתי נעימה הזו, תשמחו לשמוע שאחד הפתרונות העשויים לשפר את המצב הוא כסא מחשב ארגונומי.


כאבי גב תחתון – ממה הם בדיוק הם נגרמים ומה התסמינים המורגשים?

כאבי גב תחתון הם לרוב לא דבר שנגרם לפתע. אם לא עברתם תאונה או מאמץ חריג כלשהם שהביאו לכאבים הללו, סביר להניח כי הם נגרמים מתבנית תנועה יומיומית שגויה שאתם מבצעים באופן קבוע, כשבהרבה מאוד מקרים מדובר בתנוחת הישיבה שלכם. הדבר נכון בעיקר לאנשים המבלים את רוב יומם בישיבה – כמו למשל אלו מכם העובדים במשרה מלאה במשרד ויושבים מול מחשב – וכאבי הגב התחתון נוצרים אצלם עקב הישיבה הממושכת בתנוחה שאינה נכונה ואינה מתאימה לגבם.

כיצד כסא מחשב ארגונומי יכול לסייע לפתור את הבעיה?

אל תטעו, המילה ארגונומיה אינה קשורה ליציבה או תנוחת ישיבה כלל וכלל – מדובר בתחום מדעי הנקרא גם הנדסת אנוש ועוסק בממשק ויחסי הגומלין שלנו, בני האדם, עם הסביבה ועם המוצרים המכניים והטכנולוגיים הקיימים סביבנו. במסגרת הזאת מפותחים ומעוצבים מוצרים שנועדו להיות תואמים ונגישים יותר לצרכינו, ליכולות ולמגבלות שלנו.

כאן נכנס לתמונה כסא מחשב ארגונומי, המעוצב מראש במחשבה על האדם שיישב עליו, כך שיידע להתכוונן על פי צורתו, להתאים למבנה גופו של המשתמש ובכך להוריד את הלחץ הפיזי המופעל על הגב, הצוואר והשכמות בעת הישיבה. כך יכול כסא מחשב ארגונומי למנוע מראש, במקרים רבים, את הופעתם של כאבי גב תחתון הנוצרים, בין היתר, מן הישיבה הסטטית הארוכה.

חשוב לדעת שבכל מקרה ישיבה סטטית ממושכת אינה טבעית לאדם, מקטינה את זרימת הדם לחלק התחתון של הגוף ומגדילה את הלחץ על אזור המותניים והרגליים, ולכן מומלץ לקום מדי חצי שעה מהכסא ולנוע בחדר. ישיבה בתנוחה לא נכונה אף מעלה את הסיכון לכאבים ודלקות בשרירים ובגידים, גורמת לעומס יתר המופעל על השלד ויכולה, במקרים מסוימים אף להוביל לפריצות ולבלט דיסק.

כסא מחשב ארגונומי איכותי בנוי באופן מותאם ומתכוונן לתת מענה לסוגיות בעייתיות אלו. זאת על ידי מתן תמיכה לגב התחתון (תמיכה לומברית), משענת גב מתכווננת, משענות ידיים מתכווננות, ספוגים וריפודים לא עבים ולא רכים מדי, אלא כאלו התומכים ביציבה נכונה של הגוף בעת הישיבה. כיסא שכזה מתאפיין במנגנון החלקה שמאפשר להתאים באופן מדויק את עומק הישיבה, ותומך בשינויי תנוחה תוך כדי העבודה בזמן הישיבה עליו.

לסיכום

אם גם אתם עובדים בישיבה במהלך רוב שעות היום וחשים חוסר נוחות ואף כאבים בגב התחתון, או חוששים כי אתם נמצאים בסיכון לחוש כך, אל תתפשרו ודאגו לספק לעצמכם כסא מחשב ארגונומי שיסייע למנוע כאבי גב תחתון לטווח הארוך.
יחד עם זאת חשוב להדגיש כי כסא מחשב איכותי הוא רק חלק ממכלול שלם של פתרונות שיכולים לסייע לכאבי גב תחתון. בכל מקרה של כאבים בגב התחתון שאינם עוברים תוך מספר ימים, או כאבים חזקים המגבילים את התנועה ומשפיעים על מהלך חיים תקין, חשוב להתייעץ עם איש מקצוע ולשקול התחלת טיפולי פיזיותרפיה לכאבי גב תחתון כדי לתת פתרון מקיף יותר לבעיה.