גולש/ת יקר/ה, הדפדפן בו את/ה גולש/ת (internet explorer) אינו מעודכן ואינו נתמך יותר. אתר זה נבנה בהתאמה לתצוגה בדפדפנים מודרניים. למידע נוסף ולשדרוג הדפדפן, לחץ/י כאן 
השימוש בדפדפן מיושן עלול לפגוע בחוויית הגלישה ולחשוף את המשתמש בו לסיכוני אבטחה חמורים, ומומלץ לעדכן בהקדם האפשרי.

אופן ספייס: כך תעשו זאת נכון – 8 דגשים לעיצוב חללי עבודה משותפים

עיצוב חללי Open Space מציב אתגרים רבים, כגון שמירה על פרטיות ואקוסטיקה מיטבית. יחד עם זאת, עם התכנון והעיצוב הנכונים, חלל העבודה המשותף טומן בחובו גם פוטנציאל רב לשיפור הפרודוקטיביות במשרד, חיזוק הקשרים בין העובדים ושיתופי הפעולה בין המחלקות השונות.

אז איך עושים את זה נכון? כל המידע לפניכם.

עיצוב חלל עבודה משותף (אופן ספייס) – דגשים מרכזיים:


1. אקוסטיקה

אקוסטיקה היא מהגורמים המשמעותיים ביותר לסביבת עבודה רגועה ונטולת הפרעות. נושא זה הינו מורכב במיוחד בחללי עבודה משותפים, מאחר ואין חציצה מלאה בין עמדות העבודה השונות. יחד עם זאת ישנם לא מעט פתרונות התורמים משמעותית לשיפור האקוסטיקה וצמצום ההפרעות במשרד, כגון התקנת פאנלים סופגי רעש, שימוש במחיצות אקוסטיות, ועוד.

חשוב לזכור שגם אם לא מצאתם פתרון מושלם לשיפור האקוסטיקה, העובדים לרוב מסתגלים לחללי העבודה המשותפים ומוצאים דרכים לשמור על השקט: הם משתמשים יותר באוזניות, מדברים ביניהם בשקט ודואגים לבצע שיחות טלפון באחד מהאזורים הפרטיים או מחוץ לחלל העבודה המשותף.


2. חשיפה לאור טבעי

אחד מיתרונותיו הגדולים של חלל העבודה המשותף הוא האפשרות לחשיפה נרחבת יותר לאור טבעי. לכן, אם התברכתם בחלונות המכניסים אור, רצוי לעצב את החלל המשותף כך שזרימת האור לא תופרע (למשל על ידי מחיצות גבוהות) ושלמקסימום מהעובדים תינתן האפשרות להשקיף החוצה מדי פעם. לצד זאת חשוב להקפיד גם על פתרונות הצללה מתאימים לשעות בהן השמש יוקדת.

חשיפה לאור טבעי, מעבר להיותה מועילה לבריאות העובדים ולמצב רוחם, אף יכולה לחסוך בעלויות החשמל והתחזוקה של תאורה מלאכותית. גם עבור חללי עבודה תחומים יכול להימצא פתרון על ידי שימוש בדלתות או מחיצות מזכוכית המאפשרות לאור הטבעי להיכנס פנימה.

עיצוב משרד open space - חשיפה לאור טבעי

שימוש במחיצות שקופות מאפשר לאור הטבעי לזרום בחופשיות


3. ריהוט משרדי ארגונומי

אין ספק שלריהוט המשרדי יש תפקיד משמעותי בעיצוב מראה ואווירת המשרד, אולם לצד זאת אסור לשכוח שתפקידו של הריהוט הינו בראש ובראשונה לספק סביבת עבודה נוחה ופרודוקטיבית ככל האפשר. לכן, ממש כשם שאינכם מתפשרים על העיצוב, כך אסור גם להתפשר על הנוחות.

מומלץ לבחור בעמדות עבודה ארגונומיות בדגש על כסאות משרדיים אורטופדיים בעלי מנגנונים ארגונומיים מתכווננים המספקים תמיכה אופטימלית לגוף. הדבר חשוב שבעתיים לגבי מי שיושב שעות ממושכות מדי יום מול המחשב. במקרים אלו מומלץ לרכוש כסאות מחשב, או כסאות מנהלים, ארגונומיים איכותיים, בעלי מנגנונים המסייעים להפחתת נזקי היושבנות.

לחצו כאן כדי לקרוא כיצד לשבת נכון מול המחשב.

כסא מנהל ארגונומי טק – מנגנונים ארגונומיים מתקדמים, כגון מנגנון נדנוד א-סינכרוני, מסייעים לשמור על התנועיות בעבודה.


4. ירוק בעיניים

אנו בנויים במהותנו להיות בקשר עם הטבע ומחקרים רבים מעידים על כך שהשהיה בטבע תורמת לבריאותנו הגופנית והנפשית. בהתאם לכך, סביבת עבודה המאפשרת מגע עם אלמנטים טבעיים משפרת את רווחת העובדים, מעודדת את היצירתיות שלהם, ומעלה את שביעות רצונם ממקום העבודה.

הוספת עציצים למשרד הינה דרך מעולה וזולה להכניס את הטבע אלינו למשרד ואף להוסיף זריקת צבע חיונית לחדרים השונים. מה עושים? פשוט מאוד – מכניסים כמה שיותר עציצים למשרד וסביבתו, במיגוון רחב של סוגים, גבהים וצבעים. מומלץ לשלב את הצמחיה גם ישירות באזורי העבודה השונים, למשל על ידי הוספת עציץ קטן בכל עמדת עבודה. לצד אור טבעי וצמחיה ירוקה, ניתן לחזק את המוטיבים הסביבתיים באמצעות שימוש בפלטת צבעים ואלמנטים טבעיים, כגון מים, אבן ועץ.

לחצ/י כאן לקריאה נוספת אודות עיצוב ירוק של המשרד


עיצוב משרד ירוק

מה שיותר ירוק יותר טוב


5. אזורים פרטיים

בניגוד לדעה הרווחת, חללי העבודה המשותפים לא חייבים להיות חללים נטולי פרטיות. גם בחללי אופן ספייס ניתן ומומלץ לספק מספר אזורים פרטיים, בהם ניתן לעבוד כאשר זקוקים למרחב אישי ופרטיות.
מחקרים מוכיחים כי אזורים פרטיים בתוך חלל עבודה משותף תורמים לסביבה עבודה רגועה ונטולת לחצים. בנוסף, אזורים אלו משמשים גם למטרות קונקרטיות, דוגמת "תא טלפון" בו ניתן לערוך שיחות ללא הפרעה, חדר מנוחה עם ספות משרדיות נוחות, ועוד.


6. טמפרטורה

אחד מההיבטים החשובים ביותר בעיצוב חללי העבודה המשותפים, במיוחד במדינה קיצית כמו ישראל, הוא בקרת הטמפרטורה.

אמנם מערכות מיזוג האוויר הם במקרים רבים בגדר נתון מוגמר המגיע כחלק מחלל המשרד, אך עדיין ישנן בחירות עיצוביות שתוכלו לעשות שבהחלט יכולות לתרום לנושא, כגון סידור עמדות הישיבה, או חללי העבודה, באופן שיאפשר זרימה חופשית של המיזוג המרכזי לכל פינות המשרד. כמו כן, אם התברכתם בקומת גלריה זכרו שהקור מטבעו כבד מהחום, ולכן יהיה חכם יותר לשכן את מי שרגיש לקור בגלריה ולא בקומה התחתונה.

לגבי הויכוח המתמיד לגבי טמפרטורת המשרד יש לנו רק המלצה אחת – תביאו סוודר!


7. פינות אוכל וקפה

חללי העבודה המשותפים אינם מיועדים אך ורק לעבודה וחשוב שיימצא בהם מקום בו העובדים יוכלו להירגע ולנוח כשהם בהפסקה. בהתאם, אזורים המיועדים למטבחון, קפיטריה, או עמדת קפה מהווים חלק משמעותי ביצירת אוירה מוצלחת בסביבת העבודה. מומלץ להשקיע בעיצוב צבעוני ומעורר תיאבון במיוחד.

איזה צבע מעורר תיאבון במיוחד? לחצו כאן לכתבה על פסיכולוגיית הצבעים


פינת אוכל משרדית

פינת אוכל מעוררת תיאבון


8. שטיחים וקירות

שטיחים וקירות מהווים אלמנט חשוב נוסף ביצירת סביבת עבודה ייחודית, ומאפשרים ליצור הבדלים ויזואליים לתיחום אזורי העבודה השונים על ידי שימוש בצבעים, טקסטורות, או חומרים משתנים.
עיצוב המשתנה תוך כדי הליכה מהווה דרך אפקטיבית ליצירת טון ואוירה ייחודיים בכל סביבת עבודה, ולאותת לעובדים כי לכל אזור יש ייעוד שונה. בנוסף זוהי גם דרך מצויינת להימנע ממונוטוניות ולהוסיף למשרד רובד עיצובי נוסף.

עיצוב אופן ספייס

חיפוי הקיר תוחם את חלל העבודה ומוסיף עניין עיצובי


לחברת 2sit קטלוג רחב של פתרונות ישיבה חכמים למשרדים, ביניהם: כסאות משרדיים אורטופדיים, פינות המתנה, ריהוט לקפיטריה, ועוד.
מוזמנים ליצור אתנו קשר בטלפון 03-6138844, או לבקר באולם התצוגה שלנו בכתובת ששת הימים 10 בני ברק (מול קניון איילון, רמת גן).

לחצו כאן כדי לקרוא כיצד לעצב משרד בריא