גולש/ת יקר/ה, הדפדפן בו את/ה גולש/ת (internet explorer) אינו מעודכן ואינו נתמך יותר. אתר זה נבנה בהתאמה לתצוגה בדפדפנים מודרניים. למידע נוסף ולשדרוג הדפדפן, לחץ/י כאן 
השימוש בדפדפן מיושן עלול לפגוע בחוויית הגלישה ולחשוף את המשתמש בו לסיכוני אבטחה חמורים, ומומלץ לעדכן בהקדם האפשרי.

עיצוב משרדים – מגמות וטרנדים לשנת 2019

בדרך כלל אנחנו מקדישים מאמץ רב בעיצוב הבית שלנו, אבל בפועל חלק גדול מהיום עובר עלינו דווקא במקום העבודה. לכן, בשנים האחרונות גוברת ההבנה כי עיצוב משרדים הינו חשוב, ויש שיאמרו אף הכרחי, ליצירת סביבת עבודה פורייה ויעילה. במסגרת המהפכה הזאת, צצו מגמות עיצוביות וטרנדים חדשים המסייעים להפוך את המשרד למקום שנעים לעבוד בו. חלק מהטרנדים הללו יוצגו במאמר הבא, ואולי כאן תמצאו השראה לעיצוב מחדש של מקום העבודה שלכם.

עיצוב משרדים – גמישות ומודולריות

זוכרים איך בבית הספר היסודי היינו משנים לעיתים קרובות את סידור השולחנות? ביסודה של שיטה זו עומדת הנחת עבודה הגיונית למדי; סידור הישיבה אינו המטרה אלא הוא רק אמצעי שנועד לשרת את המשימה של כל משתתפי הקבוצה. לכן, לא תמיד הסידור הקונבנציונלי הוא המתאים, ולפעמים דווקא סידור שונה של אופן הישיבה יכול לקדם את הלימוד, שיתוף הפעולה והמטרה המשותפת. כך למשל, אם יש צורך לפעול בשיתוף פעולה כדי להשלים מטלה כלשהי, רצוי לשבת באופן שיאפשר תקשורת פתוחה וקשר עין בין כל האנשים. זאת הסיבה שמקומות עבודה רבים היום מעדיפים ריהוט משרדי מודולרי המאפשר לעובדים לבצע בקלות שינויים בסידור הרהיטים במשרד בהתאם לצרכים העדכניים שלה. הגמישות במרחב העבודה מהווה קרקע מצוינת לגמישות מחשבתית והיא מאפשרת לייעל את העבודה ולהשיג תוצאות מיטביות. 

עיצוב משרדים – שיטת השולחן החם

בדומה לגישה שתוארה לעיל, גם שיטת השולחן החם מניחה כי סדר קבוע אינו בהכרח דבר חיובי, אלא קיבעון שעלול להגביל את היכולת היצירתית שלנו. מאחר וכיום חלק גדול מהעובדים משתמשים במחשב נישא או עובדים דרך התחברות עם סיסמה לפורטל מקום העבודה, אין משמעות לעמדת עבודה קבועה. כך נפתחת הזדמנות חדשה לעבוד בפינות עבודה אחרות, והיא מתקיימת כאפשרות סבירה ואף מרעננת. העובדים אינם חייבים לעבוד ליד שולחן משרדי קבוע משלהם. הם יכולים לשבת ליד כל שולחן עבודה פנוי, לקחת את המחשב הנישא לבית הקפה שמתחת למשרד, לעבוד במרפסת המשרד, או אפילו לעבוד מהבית. עם זאת, חשוב לשים לב כי גישה חדשנית זו אינה מתאימה בהכרח לכל מקום עבודה ולכל עובד, ואם בוחרים בה יש לוודא כי כללי העבודה ברורים ומוסכמים על כולם. בנוסף חשוב להשקיע בכסא משרדי אורטופדי איכותי, בעל מנגנונים ארגונומיים מתכווננים, שיוכל לשמש בנוחות יותר ממשתמש אחד.


עיצוב משרדים – רגע של שקט

יש ימים נפלאים במשרד שבהם הכול מתנהל כשורה. אנחנו מספיקים לענות על כל הודעות הדוא"ל, ומטפלים בקלות בכל סוגיה שעולה. לעומת זאת, יש ימים שאולי היינו מעדיפים לשכוח. במקרים רבים העומס הוא כה גדול והמשימות נראות כל כך לא ריאליות, עד שאנחנו מאבדים את האמון שלנו בעצמנו. במקרים אלו, אם תהיה באפשרותנו ליהנות מכמה רגעים של שקט, ייתכן שנוכל להחזיר לעצמנו את האיזון ולהמשיך ביום כרגיל. בדיוק לשם כך, משרדים רבים יוצרים חדרי שקט שיאפשרו לעובדים לנוח לרגע ולסדר את המחשבות. במשרד גדול, ניתן ליצור חלל מסוג זה סמוך לחלון או בפינה שקטה אחרת ולצייד אותו בכיסאות נוחים, בכורסאות ואולי גם בפינה נוחה לקריאה. שימו לב – כדי לבנות את חדר ההירגעות המושלם רצוי כמובן להתייעץ עם העובדים ולהבין מהם מה הציפיות שלהם ומה יעזור להם באמת ביום-יום. 

עיצוב משרד ביופילי

מקומות עבודה רבים משתדלים ליצור עבור העובדים שלהם את סביבת העבודה המפנקת ביותר. הם בונים חדרי כושר, מתחזקים חדרי אוכל ומקפידים על שילוב פעילויות גיבוש במשרד. אך למעשה מחקרים רבים מצביעים על כך שסביבת העבודה הטובה והמועילה ביותר היא זו שאינה מתעלמת מכך שאנחנו בני אדם; יצורים חיים ונושמים הזקוקים לאור טבעי, לקצת ירוק בעיניים ולקשר עם הטבע. למרות זאת, בפועל רבים מאתנו נכנסים מדי בוקר לחלל סגור בתוך מבנה, עובדים ללא תאורה טבעית, ויוצאים החוצה כשכבר חשוך. תנאי העבודה הללו מעוררים עייפות כבדה ואף תחושה של דיכאון בקרב עובדים רבים. העיצוב הביופלי שם לו למטרה לתקן מצב זה ועל כן משתדל ליצור סביבת עבודה טבעית ככל האפשר. במשרד המעוצב על פי גישה זו יהיה אור טבעי שמקורו בחלונות, תשולב צמחייה מגוונת, וגם ישולבו, במידת האפשר, פריטי ריהוט מחומרים טבעיים כגון עץ מלא או קש. כך רווחת העובדים תגדל, הערנות שלהם תעלה ותפוקת העבודה שלהם אף היא תשתפר.
למידע נוסף אודות עיצוב ביופילי – https://en.wikipedia.org/wiki/Biophilic_design

עיצוב משרדים – זמן משחק

כמעט כל אחד מאתנו חווה פעם אחת לפחות את התחושה הזאת. אתם עסוקים במשימה מורכבת ומתישה, ובכל זאת לא מצליחים למצוא את הפתרון המתאים לבעיה שמטרידה אתכם. במצב זה, אין ברירה אלא לקחת פסק זמן שיאפשר לכם לרענן את המחשבה ולקבל זווית חדשה על העניין. בדרך כלל, כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר תצטרכו לתת למוח שלכם קצת לנוח ולהעסיק דווקא את הגוף. לשם כך, מקומות עבודה רבים בונים עבור העובדים שלהם חדרי משחק שיאפשרו להם להזיז את הגוף, לשחרר קיטור ולהתיר את הכבלים שמקשים עליהם ושגורמים להם לחשוב באופן דוגמטי ומגביל. ניתן לדוגמה לשלב בחדר שולחן ביליארד או להציב שולחן פינג-פונג שיסייעו להזרים את הדם בגוף ולגרום לכם לחשוב על האתגר שמטריד אתכם במונחים חדשים.

עיצוב משרדים – ישן חדש

לא פשוט לעצב משרד באופן שיהיה גם נוח לכולם וגם נאה. לכן, בשל שיקולים פרקטיים, בוחרים מקומות עבודה רבים בעיצוב סטנדרטי ו"שטנצי" במראה מודרני ואחיד. אך במקרים מסויימים, המראה שנוצר הוא מנוכר ולא מזמין. על כן, כיום החלה מגמה חדשה הזונחת את המראה החדיש והמלוטש לטובת טאץ' חמים וביתי יותר. טרנד זה בולט במיוחד בערים כגון תל-אביב ששם משרדים רבים שוכנים בבתים ישנים שעברו שיקום. כך עיצוב המשרד מכבד את המבנה המקורי, ומשלב בין הישן לבין החדש. אין הכוונה לוותר לחלוטין על ריהוט משרדי, אלא לשלב בו גם ריהוט ישן שעבר שיפוץ ופינות מנוחה עם ריהוט ואווירה ביתיים. כדי להפוך את הסביבה למסבירת פנים עוד יותר, אפשר לעודד את העובדים להביא מהבית תמונות, שטיחים או כלים שאין בהם עוד צורך.

עיצוב משרד חכם

מלבד העיסוק במראה של המשרד, חשוב כמובן גם לתת את הדעת על הפונקציונליות שלו. לשם כך בניית משרדים כוללת היום שימוש בטכנולוגיות דיגיטליות התומכות בסביבת עבודה המותאמת לעובד ולמשימה הנוכחית. אם בעבר כל ישיבה חייבה התעסקות מתמשכת בכוונון המקרן ובהתאמת מערכת השמע לכל העובדים, כיום ניתן להתקין מערכות סאונד ומולטימדיה מתקדמות ולנהל ביעילות מקסימלית את מהלך הישיבה. מלבד זאת, כחלק מהתכנון הבסיסי שלהם, משרדים רבים היום מצוידים במערכות בקרה והתרעה המאפשרות לחסוך באנרגיה ולאבטח את המשרד. העיצוב החכם הזה הופך להיות חלק מהותי מתדמית החברה, ומטרתו להעביר את המסר שהחברה יעילה, ומתאמצת כל העת לשפר את עצמה ולעדכן את ארגז הכלים העומד לרשותה.

עיצוב משרדים – לסיכום

אם פעם היה ברור מאליו כיצד המשרד אמור להיראות וכל המשרדים דומים היו זה לזה, הרי שכיום, ובהתבסס על מחקרים רבים שנערכו בנושא, ברור יותר ויותר שאין "שטנץ" אחיד של משרד היכול להתאים לכל סביבות וצרכי העבודה והעובדים.
כיום הנטיה היא לבחון היטב, טרם עיצוב המשרד החדש, את צרכי העובדים ודרישות העבודה, ולעצב משרד מודולרי וחכם אשר יענה על הצרכים האלו בצורה הטובה ביותר.

חברת 2sit מתמחה בפתרונות ריהוט משרדי מתקדמים.
אנו נשמח לסייע לכם בתכנון ועיצוב הריהוט בחלל העבודה על ידי מעצבת פנים ללא עלות.
לפרטים נוספים מוזמנים לפנות אלינו: 03-6138844